Hap & Tap april '12

01/04/2012
Hap & Tap april

Noorland Koeltechniek bij de veiling in Zundert:

Betere service door efficiëntie

 

Door: Suzanne Klijndijk

 

Noorland Koeltechniek levert kwaliteit in koeltechniek en airconditioning. Ed Noorland en zijn team staan bovendien voor persoonlijk contact, flexibiliteit en goede service. Het bedrijf richt zich op een nog steeds groeiende klantenkring van tuinders, vleesverwerkende bedrijven, bakkers, horeca, en particuliere relaties. Vandaag ontmoeten we Ed bij een zeer tevreden klant, de veiling in Zundert (CLTV).

 

Voordat we in gesprek gaan geeft Ed Noorland, eigenaar van Noorland Koeltechniek, een korte rondleiding. “De veiling in Zundert is sinds een jaar of zeven een klant van ons. Wij hebben hier in 2009 een aantal koelcellen geplaatst, en dat in 2011 met vier cellen uitgebreid. De veiling bewaart boomkwekerijproducten zoals aardbeien, prei of witlof van de tuinders in de regio. Ook planten en stekjes. Alles moet worden bewaard op een temperatuur van -1 graden.”

 

We lopen inmiddels door een enorm grote koelcel. Ed legt uit. “De grootste koelcel is 35 x 20 x 8 meter. Het vergt een hele organisatie om deze cellen op een constante temperatuur en luchtvochtigheid te houden. Dat gebeurt nu allemaal computer gestuurd,” zegt hij terwijl we de ‘controleroom’ inlopen. De enorme motor wordt aangestuurd en gecontroleerd door de computer en je kunt in één oogopslag alle meldingen zien.”

 

Efficiënt op weg

 

Sinds kort zijn alle busjes van de vier monteurs uitgerust met een iPad en bijbehorende printer. De monteurs fungeren zo ook als servicemanager. Ed legt uit: “We kunnen hierdoor veel efficiënter werken. Via de iPad en het internet hebben we onderling contact, ook met het kantoor. Zo kan ik op elk moment afspraken plannen in de agenda’s van de monteurs en we kunnen op die manier erg snel reageren op bijvoorbeeld storingen van klanten. Maar ook kunnen we direct bonnen uitprinten bij een klant. Deze kunnen we doorsturen naar kantoor, waar mijn vrouw kan beginnen met de verwerking van die order. De monteurs hoeven dus geen administratie op kantoor verwerken en de facturatie kan ook sneller beginnen.” Maar er zitten meer voordelen aan. Zoals bijvoorbeeld het telefoon verkeer. Ed vertelt dat hij voorheen bijna de hele dag aan de telefoon hing. Nu hoeven de monteurs minder te bellen omdat het contact via internet gaat. Nog een voordeel is dat de monteurs alle

informatie bij de klant paraat hebben; een soort online archief. “Dit systeem is voor iedereen beter,” bevestigt Ed. “Voor ons en natuurlijk voor de klanten.”

 

Toekomstbeeld

 

Tot slot wil Ed nog wat vertellen over de nabije toekomst. “Vanaf de zomer gaan we mobiele koelcellen verhuren, voor ondernemers en particulieren, met de bijbehorende horeca-apparatuur zoals werkbanken of ijsblokjesmachine. Ook gaan we starten met een webshop, maar wel gecontroleerd, want we willen ons er graag van verzekeren dat de klant het juiste product koopt. We blijven dus wel gericht advies geven over de producten. Service staat bij ons bovenaan,” aldus een gedreven Ed Noorland.

 

Noorland Koeltechniek BV.

Bezoekadres: (op afspraak) Transportstraat 14 4283 JL Giessen

Tel. 0183-445060 Mob. 06-21235827

www.noorlandkoeltechniek.nl

 

CLTV veiling Zundert

Molenstraat 155

Zundert

Tel: 076-5972241 info@cltvzundert.nl www.cltv.nl

 
< Terug naar het nieuwsoverzicht